cantik dan menarik


Sesuatu yang menarik terjadi pada pagi tadi semasa aku sedang memilih makanan untuk sarapan pagi. satu hidangan adalah bihun yang sangat dull dan macam takde rasa dan satu lagi koeteaw yang nampaknya sangat cukup perencah asam dan garamnya. apa yang menariknya aku memilih keduanya. yang putih tidak menarik itu rupanya lebih sedap daripada yang mengecurkan air liur aku pada mulanya. tamaknya aku adalah aku memilih keduanya tanpa meninggalkan yang satu lagi dan akhirnya aku dapat menilai yang mana satu lebih baik kualitinya dari yang satu lagi.

Rupa-rupanya, rupa makanan tidak la memainkan peranan yang sangat signifikan dalam memberi aku kepuasan menikmati sarapan pagi.

Ah.. berbelit-belit.

ringkasnya.. kadang-kadang bila kita perlu memilih, apa salahnya pilih keduanya.. yang pada akhirnya, muktamad, yang terbaik adalah salah satunya juga..

apa maksudnya.. apo-apo ajer la.

2 thoughts on “cantik dan menarik

  1. bila saya baca this entry at the negative side, saya rasa tamaknya awak. memilih keduanya sebagai sarapan pagi. rasa marah juga mungkin.

    but, when I read this entry at the positive side, i smile widely and feel relief.

    saya sayang kamu.

Leave a Reply

