CUTI MAKAN ANGIN…SATU BADAN


Apa korang ingat aku dok umah rilek je ek?? Ko ingat aku cuti makan angin… Ini hangin satu badan nih..

punca?? seperti berikut:

Soklan default: ” kelas ko brapa hari seminggu?”

Skema jawapan default: ” sari ja seminggu”

Reaction default si Penanya: ” best gila??? lepak ja kan???”

Memang la lepak. Keja tak payah pegi. Gaji masyuk. Elaun lagi. Aku bukan buat apa pun cuti ni. mengangkang ja (ayat orang kedah yang bermaksud sangatlah rileknya). Bangun lambat. Tido lambat. Perghhhh!!! Heavan on earth…

Tapi, assigment aku yang berlambak2 ni sapa nak buat. Sebaek la ada bantuan khas profesional (dah buang perkataan jendul, ok!!) dari Sabah yang membantu menyiapkan presentation slide aku yang lagi satu, sementara aku bertungkuih-lumuih menyiapkan yang satu lagi.. Dua individu presetantion satu hari beb!

Disamping itu, aku juga menjalankan kerja2 cucuk tanam secara kecil-kecilan. Buktinya:

Nampak?? Ko ingat aku melepak je ek??

Sekian dahulu cerita kita kali ini. Kita berjumpa lagi pada minggu hadapan dengan cerita berbuka puasa ditepi sungai Kedah.

Nak sambung wat assigment pulak.. chaiyok!!!

7 thoughts on “CUTI MAKAN ANGIN…SATU BADAN

  1. Amboi..Berbudi pada tanah no hang…Baguih3..
    Besa la..Org dok kata kita dok umah goyang kaki…
    Depa taktau kita nih mcm nak mampuih siapkan assignment n presentation…huhuhu

    p/s: Sabaq no..(psanan nih bukan utk hang sorang j..untuk aku jugak..)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s