ALHAMDULILLAH


Aku perlu banyak bersyukur kepadaNya. Banyak sangat limpahan nikmat yang diberikan kepada aku, dia dan kamu. Tak terucap kesyukuranku kepadaMu ya Tuhanku.

Terbaru, aku dikurniakan keputusan yang cemerlang dalam semester pertama aku menjadi pelajar di sini. Sangat-sangat bersyukur. Terima kasih juga buat keluarga dan dia yang memahami. Kawan-kawan yang banyak membantu dan pensyarah yang tidak jemu-jemu membimbing. Aku bukan pelajar bijak/cemerlang sewaktu ijazah pertama. Result exam sebegini mungkin biasa bagi yang biasa cemerlang, tapi bagi aku, ia merupakan seribu rahmat.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Soalan yang biasa ditanya; “sambung belajar untuk naik pangkat?” atau ” wah! lepas ni, ada master, bleh la cepat naik pangkat”..

Mentaliti orang tidak sama. Begitu juga tahap pengetahuan. Aku kena biasakan. Yang aku tau, aku belajar untuk mencari sedikit ilmu. Sekiranya ilmu ini dapat dimanfaatkan, kebaikannya boleh dikongsi bersama. Sementelahlah aku ini pelajar tajaan Kerajaan. Harus tahu berterima kasih. Harus tahu membalas budi.

InsyaAllah, aku akan berusaha lebih keras pada semester hadapan. Aku berharap semangat aku terus membara untuk menimba ilmu dan memberikan yang terbaik. Doakan aku wahai sahabat. Moga-moga, semakin kita mencari ilmu, semakin kita merasakan diri ini sgt kecil disisiNya. Kerana semua ini milik Dia dan kepada Dia kita pasti akan kembali.

One thought on “ALHAMDULILLAH

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s