ENTRY TAK BERTAJUK


Aku malas nak letak tajuk. Salah letak tajuk nanti jadi kontroversi. Aku tulis blog pun sekadar pendapat diri sendiri. Observation aku dengan dunia disekeliling aku. Ada dunia yang nyata. Ada pula yang pura-pura. Hit blog aku ni pun tak sampai beratus-ratus satu hari. Takdak sapa nak baca pun.

Aku pun bukan jenis jadikan blog ni nak bercerita masalah peribadi. Jauh sekali untuk bagitau masalah percintaan ka, putus cinta ka. Aku pun tak suka nak heboh-hebohkan personal thing kat satu dunia. Not my type ok.. Bukan pasal nak jaga saham, just not my type. So be with it!

Tapi aku pelik jugak ada orang yang terasa entry2 aku dua tiga hari ni ada kena mengena ngan diri dia. Aku tak rasa aku kutuk sapa2 lagi entry aku tahun ni. Aku pun tak cerita hidup sapa2 kat entry aku ni. aku pun tak maki sapa2. Ada ke entry aku yang angkat diri sendiri sampai ada orang terasa terhina? Tu yang aku pelik.

Bukan style aku nak bukak pekung di dada ataupun nak ceritakan hal rumahtangga. Aku pun tak suka nak buruk-burukkan sapa2. Tolong sikit ya. Kalau ada orang macam tu, jangan ingat semua orang pun sama.

Aku pun bukan jenis nak meratap hiba dalam blog untuk mintak simpati orang lain. Aku pun tak pandai nak ungkit-ungkit kebaikan aku kat orang atau keburukan orang kat aku dalam blog. Tak pernah lagi la aku gaduh ngan gf aku, tulis semua keburukan dia dalam blog. Tunggang terbalik dunia pun antara aku dgn gf aku saja.

Tapi ada orang yang pernah buat. Nak-nak kalau readers dia banyak. Biar semua orang tahu keburukan bf/gf dia. Padahal orang tak tau perangai dia yang sebenar. Ada tu jenis yang kuat mengungkit, terutama bab2 duit ringgit ngan hadiah-menghadiah ni dalam blog dia. Asal emo ja ungkit, asal emo ja ungkit. Hish!. Kutuk bf/gf dia seolah-olah takdak langsung baik bf/gf kat dia sebelum2 ni. Lagi best, mak bapak dia baca blog dia. huh!… marveles!

Entry ni pun sekadar observation aku saja. Mungkin tak ada kena mengena dengan yang hidup dengan yang telah tiada. Aku pun tak bercadang keturunan tertentu ja boleh baca blog aku. Sapa-sapa nak baca pun… bacala. Lagi satu kalau ada sapa-sapa terasa? nasib hang la!

titik!

Leave a Reply

