dulu..


Dulu..

Kat dalam hati ni penuh…
penuh dengan taman, bunga-bungaan, dan peta cyberjaya..

Dulu…

Aku penah menjawat jawatan sebagai seorang ubat..
Nama gelaranku ubat gembira (happy pill)..
kerja aku menggembirakan orang…
Buat orang tersenyum, buat orang gembira..

Tu semua dulu…

Sekarang…

aku dah dipencenkan dari menjadi ubat gembira…
Dibersarakan atas kepentingan perkhidmatan..
pasal prestasi aku tak bagus agaknya..
Tak berkesan lagi dah nak buat orang senyum, apatah lagi gembira…

Tapi dalam hati menten ada taman beb..
Pasal dalam taman tu masih ada bunga..
Bunga-bunga chenta…

————————————————————————————————-

aku berniat nak meronggeng ke cyberjaya…jadi aku perlukan penunjuk arah, orang putih kata navigator..
Sebab aku tak berapa nampak jalan, maklumlah dah tua..mata pun dah rabun…

Bukan apa,

senang sikit aku nak beli durian dan berhenti makan durian ditepi jalan/atas jambatan..
sambil ambil angin sepoi2 bahasa putrajaya+cyberjaya..

Senang sikit aku nak pi tengok wayang dan shopping2 kat KL nun..
pasal Alamanda sesak sangat hujung minggu…

Senang sikit aku nak ke mana-mana dan tak sesat barat…

Aku?..

sedang menunggu navigator yang tak reti bawak kereta manual..
sebab aku mengidam durian fresh balik pulau
dan juga mee udang kuala sepetang…

sekian…

One thought on “dulu..

Leave a Reply

