takpaham


Aku takpaham kenapa perlu ada-ada kan perkara yang tidak ada…
Aku takpaham kenapa perkara yang tidak ada perlu diada-adakan..

Aku takpaham kenapa perlu mengiyakan perkara yang tidak benar
Aku takpaham kenapa perlu perkara tidak benar hendak benar diiyakan..

Jika dipaksa mengiyakan…
kau sakit hati dan aku sakit hati..
Jika aku sakit hati dan kau sakit hati kenapa perlu dipaksa mengiyakan??

Mendengar hanya apa yang mahu didengar…
melihat hanya apa yang mahu dilihat…

Akhirnya… konklusi salah dan menyalahkan…
Salah dan menyalahkan kebenaran…
Kerana kebenaran tidak berpihak kepada konklusi kita…

Terus, kita masih berpegang kepada konklusi salah..
mengharap yang salah akan jadi benar, suatu hari nanti..
lantas berdoa…
supaya tuhan benarkan yang salah..
kerana yakin… yang salah akan benar akhirnya…

Leave a Reply

