kalau dah suka


Kalau dah suka, semua elok, semua cantik, semua sempurna. Tidak nampak cacat celanya langsung. Tu kalau suka la. Kalau dah menyampah, semua tak kena. Itu tak kena, ini tak kena. Ada saja yang tak kena di mata. Buat la baik macam mana sekalipun, mesti ada jugak yang tak kena.

Kalau baik ngan orang, biarlah ada keikhlasan dipihak kita. Pihak yang satu lagi, hanya dia dan Allah saja tahu bagaimana niat mereka. Yang penting we do our part. Dah. Orang, orang punya pasal. Macam mana dia nak bawa haluan hidup dia, itu adalah pilihan dia.

Bagi aku, semua orang pun aku boleh berkawan. Tak da klik, takdak group, takda kasta sosial. Muka cantik ke muka pecah ke, tidak menjadi masalah. Tinggal lagi,, samada orang2 tu nak berkawan dengan aku atau tidak je dan itu adalah satu persoalan yang lain.

Asas kaedah perkawanan aku mudah yakni Ikhlas!.

titik.

4 thoughts on “kalau dah suka

  1. Terima kasih hari tu sudi meluangkan masa untuk melayan kami semasa di Alor Setar.

    Harap tak susahkan boss.😀 Jumpa lagi nanti bulan sebelas, insyaAllah.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s