kemaafan yang terindah


owh.. assigment yang banyak, tapi sempat lagi tulis blog. Ye.. memang banyak. Tinggal kurang 2 bulan lagi nak submit thesis. Aku belum menulis apa-apa lagi. Takpa… pelan2 kayuh. Hati tak berapa nak tenang sekarang ni. Nak menulis pun tersekat-sekat. Tapi apa-apa hal, Ahad dah nak kena jumpa supervisor.

 

Oh ya.. lupa pulak tujuan aku menulis.

 

Aku menulis kerana aku baru sudah minum nescafe. Sooo… ??? Pa hal dengan nescafe aku?? takdela.. Aku teringat kepada seseorang. Pembancuh nescafe yang paling sempurna untuk halwa tekak aku.

Tukang bancuh (TK); “You tahu kenapa nescafe i sedap??” (ayat puji diri sendiri?? )

Aku; “Ha kenapa??”

TK; “Kerana, i letakkan extra ingredient”

Aku; “Hoh?? you letak ganja ek??”

TK; “opah you ganja (lahabau je ayat dia)… betul you nak tahu”

Aku; “Ye la.. nanti leh i buat sendiri.. takyah suh you buat dah”

TK; I campurkan kasih sayang dalam nescafe tu” sambil blink2 mata

Aku; owh ok..” sambil hirup nescafe dengan muka tak bersalah..

TK; “tu je respon you… siot je… ”

 

hemmm… comel je bila teringatkan dia. Kerana dia tidak pernah meminta apa-apa selain cinta. Dan tak ramai yang mampu menukar cinta kepada persahabatan seperti yang kami lakukan.

 

Inilah kemaafan yang terindah,, kebahgiaan dalam perpisahan…

 

 

 

 

 

 

3 thoughts on “kemaafan yang terindah

  1. Dari teman jadi kekasih… Itu mudah diubah…. Dari kekasih jadi teman… Itu agak berat… Tahniah kerana ko mampu… Kalau aku… Mungkin kene ambik masa yang panjangggggggggggg

      1. It’s complicated… Dr kawan jadi kekasih…Sedang berkasih… Tiba2…Mungkin terpaksa melepaskan rasa kasih dan yang tinggal hanya jalinan persahabatan…. Ada hikmah kot disebaliknya kan…. Tuhan lebih mengerti dan mengetahui….

Leave a Reply

