AKU Rindu??


Kata orang tua-tua, kalau kita tengah makan, tiba-tiba tersedak, itu tandanya ada orang menyebut nama kita.Tapi ustaz aku kata dulu, “hang makan  tak bismilah, dah tu gelojoh pulak tu, mana tak tersedak”. hu!hu!hu!

Kalau bulu mata jatuh pulak maknanya ada orang rindu kita. Kalau jatuh dekat-dekat mata, orang dekat yang rindu, kalau jatuh jauh dari mata, kata mereka, orang jauh pula yang merindu… ye ke??? Eh, ni untuk bulu mata orang je kan?? bulu mata unta, kijang, harimau kumbang tak kira la ek??

Pang!!! kan kena sedas… loyar buruk lagi…

Kata orang sekarang pulak, kalau dapat kol atau dapat sms ” i miss you” (dan yang sewaktu dengannya), tu confirm orang tu memang betul-betul rindukan kita. Iyola tu…kot ye kan??

Apakah sebenarnya perasaan rindu itu?? Memangla senang untuk diungkap, tapi…susah untuk dimengertikan. Hanya orang yang merasa perasaan itu akan tahu akan keberadaan perasaan itu dalam diri mereka. Tahu apa rasanya.

Aku?? Memang aku selalu rindu..

Cukup Dia yang tahu kepada siapa rindu aku bertamu..

titik..

.

2 thoughts on “AKU Rindu??

Leave a Reply

