cerita si hitam yang berenang2..


Arakian tersebutlah kisah..maka  hari ni genaplah 14 hari aku berenang-renang ditepian kolam lebri tingkat 10 JaypeaYea.  Kenapa?? Tak percaya?? Jangan main2 beb. Kat Putrajaya nih,  dalam lebri pun ada kolam.

Daripada aku tak pandai berenang sampailah skang nih dah terer gila “tut” (sensor-satgi mak aji marah).  Aku tak kisah pun lama mana dorang nak rendam aku dalam kolam. Janji korang jangan rendam gaji2 aku skali sudah…janji gaji jalannnnnnnnn!!!!

.

.

.

Malam2 gini tetiba terasa lapor plak. Tapi.. tak termampu den nak pekena nasi tengah2 malam ni. Tak taulah ‘orang tu’ kan?? Tengah2 malam pun dibedalnya nasi.. nak2 kalau ada kari/gulai. Hish!… timbang la kome sepuluh kali satu hari pun… gitule le jugak ghupenyeee berat kome tuuuu.  Eh!!.. lari tajuk pulak.

Sepatutnya hari ni aku leh  melayan barang seketoi dua satar kat Kemaman. Bukan ajis satar atau aliff satar. Tapi seketol satar yakni sejenis makanan feveret aku. Nak2 kalau dimakan panas2.Perghh!!!!

Memang dari semalam lagi terasa nak makan satar. Petang tadi aku terjumpa satar dekat2 area umah aku. Tapi… omak oi!! reganya bleh buat aku pitam. Sehengget dua posen sebijik. Hilang akal ke mung nih?? Melampau… sangggaaaattt!! Kalau kat Terengganu ko letak rega gini, mau hangus kedai kena bakar dek orang2 kampung.

Sebut bab2 hangus ni,,, teringat lak kat ex staff aku sorang ni. Isnin lepas, ada aku merayau2 kat opis lama. Penat berenang beb.. mengular la pulak. Nampak2 aku je terus dia sound

” Eh En EmZack (bukan nama sebenar), bakpe hitam nih”…

Gitu le lebih kurang ayat dia. Huh! sangat berterus terang. Tak menjaga hati e- boss langsung.

Kesan mandi laut tengah2 hari rembang kat Langkawi itu hari tak ilang2 lagi ropanya. Aku ingat orang tak perasan. Ye la, aku ni kan kulit hitam2 si tampuk manggis sejak dari azali lagi. Ada jugak aku pi cari fair & lovely ni kang,, hu!hu!hu!

Anyway, tadi aku dapat surat posting secara rasmi sebagai penjaga kolam bergaji tetap. Sehingga bila aku akan menjawat jawatan ini, hanya Allah je yang tahu. Lama2 sikit pun takpe, biar ‘orang tu’ yang kena stay up buat bajet sampai pukul 5 pagi jeles sejelesnya.Muahahaha!!!

Ops.. ingat lima perkara sebelum lima perkara… antaranya; lapang sebelum sempit.. Sementara lapang ni meh le kita bereskan kerja2 yang belum terberes. Errr… guna masa lapang gi tengok wayang aci tak??? tettttttttt!!!!

7 thoughts on “cerita si hitam yang berenang2..

  1. Ambboooiiiiiiiiiiiiiii………………. mengata dalam berkias…. tengok la, t samapi alor setar, shud panggil semua bodyguard shud blasah en em… xpa2.. ala, kita si putih yang terbang mencari angka2 untuk dibentangkan.. muahahaa..(putih la sangat, tapi yang pasti putih lagi dr yg “si hitam yg berenang2” kan?kan?kan?😛

  2. eh… kenapa ada ramai yang terasa ni?? larikkkkkk!!!!

    Errr… hitam pun hitamlah… janji tak rendang… kehkehkeh.. rendangkah si putih itu??? tanda soal..

Leave a Reply

