Imsonia, Amnesia dan Misteri Nusantara II


Imsonia- penyakit susah nak tidor?

Amnesia – Penyakit lupa ingatan sekejap?

 

Apa2lah. Yang penting  body aku ni amnesia.. lupa yang dia dah bukan lagi student. Dulu zaman student memang aku sokmo tidor lewat. Dah tu kalau dah tido lewat, bangun tido sok pagi paham2 je la.

Akibatnya..

Imsonia la aku skang ni. Dah dua-tiga minggu dah ni kul 3-4 pagi baru nak tido. Semalam lagi teruk, lepas subuh baru nak ngantuk. Dah la senin ni dah start keja.

 

Takbleh jadi ni.

 

Wahai bodyku yang amnesia. Sila betulkan balik biological system anda supaya kembali normal. Kalau terlanjur kena amnesia, meh aku ingatkan. Ko tu bukan lagi student. Silalah mengantuk awal.

Janganlah mengimsoniakan aku. Kasihanilah aku wahai encik body. Minggu depan dah la aku mula keja kat tempat baru yakni sebuah asrama penuh yang penuh dengan orang skema…( ha!? kutuk!kutuk!..tu la.. kan dah kena tulah .. kena posting situ..)

Oh amnesia yang imsonia…

.

.

.

Misteri Nusantara pulak apa ke henye?? cer cite..cer cite..

 

owh!.. sebenarnya aku mengalami aktiviti paranormal sewaktu mendail ke satu number. Gini citernya..

 

tut… tut…. kemudian telefon dijawab..

Aku; ” hello”

Dia; …. senyap

Aku; “helo, ada orang tak ni??”

senyap….

tiba2 muncul satu suara dicorong telefon..

Dia ;’ “shoh!shoh! pi main jauh2, orang dah tidoq ni”

senyap….

Aku; “Hello..hello..”

Senyap..

 

Begitulah lebih kurang perbualannya..

Yang aku misterikan… boleh pulak orang yang sedang tidoq jawab telefon dan habaq yang dia tengah tidoq..

macam dalam cerita labu labi plak

 

“errr pak encek bilang dia takdak dirumah..”

 

Eh!..boleh pulak macam tu????

Misterikah??? misteri la sangattttttttttt!!!! kan?kan?

 

Sekian dulu entry merepek makan kerepek saya..

 

4 thoughts on “Imsonia, Amnesia dan Misteri Nusantara II

  1. aduii…kalau camtu saya dah kena Imsonia la…tak mustahil pasni boleh kena Amensia pulak…terlebih berpikir kot sampai takleh tido…😦

    awk dapat opis mana benornya?

Leave a Reply

