awak II


Entry ni saya memang niat nak tulis untuk awak. Saya rasa, kalau awak baca entry ni awak mesti tau, awak yang saya maksudkan dalam entry ni adalah awak.

Tujuan utama saya tulis ni sebab saya nak ucap terima kasih.

Untuk apa??

Kerana awak sentiasa ada untuk saya. Sabar mendengar cerita dan ceritera hidup saya yang serba tidak kena. Pencetus gelak dan tawa ketika saya mahu mengalirkan air mata.

Biar apa orang lain anggap tentang kita, hanya kita dan Allah sahaja yang tahu betapa persahabatan ini jujur dari hati yang rela.

Terima kasih juga kerana sentiasa menyokong dan mendoakan saya. Doa saya  teriring untuk awak juga.

Sebagai sahabat, saya mahu melihat awak sentiasa bahagia. Tak kira dengan siapa juga pilihan hati awak. Saya sentiasa menyokong sebagaimana awak sentiasa menyokong saya.

Kita telah berkongsi banyak perkara. Suka duka, tawa dan air mata . Apa yang saya harapkan agar  persahabatan ini akan kekal selama-lamanya selagi mana kita tahu batasan antara kita.

Saya tahu perjalanan kita masih jauh. Banyak lagi rintangan dan halangan yang pastinya harus kita tempuh sebelum boleh tersenyum bangga.

Awak,

Saya mahu awak tabah dan sabar. Setiap dugaan yang diberikan Allah pastinya ada ganjaran nikmatnya. Dia mahu lihat sejauh mana kesabaran kita mengharungi ujian itu dengan redha.

Awak tahu saya sentiasa ada untuk awak sebagaimana awak sentiasa ada untuk saya. Saya syukuri persahabatan ini, terjalin ia tanpa syarat dan terma. Kerana ikhlas menerima keberadaan kita seadanya.

Moga-moga berkekalan jua persahabatan ini selamanya.

Amin.

 

 

4 thoughts on “awak II

  1. ‘awak’ yg dimaksudkan tuh..bole jadi kawan baik saya jugak x?? sbb i need a shoulder for me to cry on…. emmmm

  2. insyaAllah.. benda baik akan dirahmati.

    tapi, sahabat kan sentiasa saling doakan yang baik juga sesama sahabat.. we don’t really have to say it, right. but it’s a bonus to have a friend who would be willing to declare such feeling in a blogpost. wow, how you’ve changed!

    all the best!

Leave a Reply

