sedar tak sedar


Sedar tak sedar dah dua tahun lebih aku menulis kat blog ni. Bila aku baca balik entry dulu2, menjadikan aku tersedar yang begitu cepat sungguh masa berlalu. Banyakkkk sangat menda yang terjadi sepanjang dua tahun yang aku rakamkan kat dalam blog aku.

Ada yang suka, duka, ketawa dan air mata. Tulisan aku adalah ekspresi diri aku. Inilah aku.  Emosi dan rasa yang bukan dibuat2. Pernah aku di kata sebagai seorang hipokrit. Terpulanglah kepada empunya diri yang membaca. I’m not trying to walk around and pretending to be others.

Lagipun, selama mana seorang manusia tu boleh berpura-pura. Belagak baik, sopan santun, suci bersih, sedangkan dirinya yang sebenar bukanlah begitu. Lambat laun akan tersingkap juga their true colors. Bangkai gajah masakan dapat ditutup dengan nyiru. kan???

Bila aku baca entry2 aku semenjak dua tahun dulu, sedikit sebanyak menyedarkan aku bahawa aku telah melalui beberapa fasa kehidupan.  Apa yang telah aku  lalui selama ini menjadikan aku lebih bersedia menghadapi perancangan Allah terhadap aku.

Apa pun anggapan orang diluar sana, itu adalah hak mereka. Pilihan mereka untuk menilai. Yang pastinya aku bukanlah manusia yang sempurna. Penuh dengan kelemahan dan kekhilafan.  Tidak mampu untuk menjadi seperti apa yang mereka mahukan.

Aku masih cuba untuk memahami dan mengenali diri sendiri. Andai masih lagi tersalah, maka bantulah aku, pimpinlah aku. Jangan cepat mengeji bilamana kamu tidak tahu kenapa sesuatu itu tertakdir menjadi begitu.

Apapun ketetapan tuhan, aku redha. Kalaupun aku bukan yang terbaik..sekurang2nya aku telah berusaha… berusaha untuk menjadi yang terbaik.

titik

 

3 thoughts on “sedar tak sedar

  1. berusaha utk menjadi lebih baik itu adalah lebih mulia drpd berdiam diri & berpeluk tubuh dr melakukan apa2.

    xperlu dirisaukan ttg pandangan org, kerana Allah tahu apa yg tersirat di hati kita.

    mudah2an bos dikurniakan kebahagiaan & keceriaan berterusan..amin!

Leave a Reply

