nasi wanggey


Korang pernah dengar nasi wanggey ipoh?? Mula2 aku berjinak2 dengan nasi ni time aku keja kat JKJR dulu. Dorang bawak aku lunch kat sini.

Kali terakhir aku pekena nasi wanggey ni lebih kurang 2 tahun yang lalu.  Sanggup tu drive all the way from kedah down to Ipoh. Nasi wanggey punya pasal.

Kedai dia sempoi ja. Tumpang kedai cina. Dia jual nasi, cina jual ayaq. Tapi skang dah ada banyak cawangan. Kata orang Ipoh, cawangan asal kat kedai cina ni lebih authentic rasa dia. Entahla… so far kat kedai cina ni je la yang penah aku rasa.

Nak di jadikan cerita, hari tu, masa otw balik Putrajaya… aku dengan gigihnya telah singgah di Ipoh semata-mata nak pekena nasi wanggey. Aku pun tatau apa yang mamak ni letak sampai sedap sehingga  menjilat jari.

Owh! btw aku nak ucap terima kasih kat BFF aku yang dengan gigihnya telah menapau nasi wanggey untuk aku. Jasamu ku kenang sehingga ke akhir waktu.. kekekeke.

Bukannya apa, kalau nak makan kat kedai tu memang harapan agak tipis. Meja sangat terhad dan orang sangat ramai. Nak makan pun tak selesa. Kalau yang penah sampai kat sini tau la betapa keciknya kedai ni.

Jadi.. untuk lebih bertenang semasa makan maka aku pun menyinggahkan diri kat rumah member baik aku kat Ipoh ni. Lepak sini siap bleh minum air oren ngan kuih muih raya lagi.

Jadi cerita banyak pun tak guna….

Jemput makan…

 

keseronokan melampau dapat bertemu dengan nasi waggey
dek kerana terlampau ghairah sampai separuh jalan makan baru teringat nak amik gambar
bukti keghairahan ituuuuuu....

Sekian dulu cerita saya…

titik.

Leave a Reply

