kawan???


Beruntung betul orang yang banyak kawan…

pergi mana-mana ada kawan.. satu dunia ada kawan.

kalau kita baik.. mesti ramai nak berkawan dengan kita

Kalau kita kaya raya berkedudukan dan banyak harta… laaaagi banyak kawan yang nak kawan dengan kita…

Bila dah ada facebook ni, baru perasan yang ramai jugak kawan kita..

Di mana-mana kita boleh jumpa kawan..

Di mana-mana kita boleh buat kawan..

Sambil isap rokok pun terjumpa lagi satu koleksi kawan..

Tapi…

Bila kita susah…

berapa ramai yang berani mengaku kita ni kawan

heh…

Aku?? boleh jadi kawan kalau nak berkawan dengan aku..

Kawan yang bagaimana aku ini… terpulanglah kepada interpretasi kawan-kawan

Tapi aku takde kawan-kawan yang selalu bertanya khabar melalui telefon, facebook, email, dan lain-lain media sosial macam sesetengah orang..

Beruntunglah orang-orang seperti itu..

mungkin aku tak sebaik itu untuk mendapat layanan sebaik itu dari kawan-kawan aku..

Sebab tu aku tak ramai kawan..

Tapi.. aku ada sahabat..

aku salah seorang sahabat kepada sahabat..

Walau  aku ada sahabat yang tak pernah sms, mms, YM, facebook, whatsApp dan lain-lain media sosial..

Walau duduk sebelah rumah tapi

sepatah haram tak pernah nak tanya khabar..

tapi aku yakin aku masih ada sahabat.. dia masih sahabat.. mereka masih sahabat..kami masih bersahabat

Walau  tak sama darjat dan pangkat.. sahabat tetap sahabat…

One thought on “kawan???

  1. orang kata… berkawan biar beribu, bercinta biar satu =)
    meskipun definisi dan interpretasi persahabatan mungkin berubah dengan peredaran waktu, insya allah, seorang sahabat akan sentiasa kekal sahabat..

Leave a Reply

