bizi sana sini


fuh.. fuh..

berhabok pulak page ni…

lama sangat tak hapdet. Al maklumlah busy ke sana dan ke sini. Minggu lepas saja dah sebuk dengan SBPA. meeting la.. taklimat la..

Dua tiga hari lagi option dah nak sign.

Telefon bilik aku ni pun dah ala-ala hotline.. Meeting pun back to back memanjang.

Weekend pulak dah bz dengan rumah baru. Sesak dada bila tengok kos nak masuk rumah baru.

Duit keluar macam air paip. Kejap nak kena pasang itu, kejap nak tambah ini.  adehla…!!  kabinet dapur pun kau nak pasang emzack.. macamla kau tu memasak.. kan???

kesimpulannya.. musim-musim year end sale ni … aku telan ayaq lioq je la.. bak kata orang kampung aku.. kelip poq..kelip poq..

nak shopping apa kan daya.. poket dah kurus.. huhuhu.

Owh.. ada orang advise aku.. “hang kena pikiaq konsep rumah hang”

Jawab aku ” konsep aku, ukur baju kat badan sendiri- konsep asal ada dan pelan-pelan kayuh”

Idok le aku nak berhutang, berhabis sebab nak kasi rumah meletop demi mengharapkan pujian orang bila mai melawat rumah aku…  Esok2, yang tanggung bunga sekali dengan pokok hutangnya adalah aku sorang jugakkk.

Teringat kata-kata arwah mama ” Kita kalau dah boleh ada rumah sendiri pun dah syukur”

Sesungguhnya aku bersyukur.

errrr suri rumah bila lagi??? apa? apa?? aku tak berapa dengar.. apa? apa?? line tak clear… tut..tut..tut.. tut…( number yang anda dail berada di luar kawasan.. terima kasih..)

7 thoughts on “bizi sana sini

Leave a comment